proteinbars

 
Eftersom att mina proteinbars är slut och jag blev sugen på en idag så bestämde jag mig för att göra egna. Tänkte ge er receptet ifall ni vill prova någon dag, det gick på typ fem minuter.

- 2 ägg (1 äggula)

- 2 msk kakao (jag tog 3)

- 3 msk mjölk

- 50g mörk choklad

- 3dl chokladproteinpulver (jag hade bara cocos hemma med det gick ändå)

- 1 1/2 dl havregryn

 

1. Börja med att vispa sönder äggen i en bunke. 

2. Lägg till proteinpulvret och kakaon.

3. Tillsätt chokladen som ska vara hackad

4. Blanda sedan ner havregrynet och mjölken.

5. Blanda ihop allt så att det blir en tjock smet!

6. Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper på. Jag hade 150 grader och typ 7 minuter men det hade räckt med 5 för dom blev lite torra.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback