Regler

Blir verkligen superglad när jag ser hur många som har hört av sig och några som kommenterat att dom också är på min 100 dagars-utmaning. Jag tror att dom flesta skulle behöva rensa sin kropp från skit för nu för tiden tänker vi inte ens på hur mycket skit vi stoppar i oss. Ska bli kul att stötta varandra och ni kommer få följa min "resa" dom här veckorna. Och ni lär ju självklart märka ifall jag skulle fuska (vilket inte kommer hända). Jag fick en kommentar om att jag ska göra en lista på saker man får äta och vad man inte får äta. Så här kommer lite regler om man är sugen på att vara med. Det börjar imorgon!
 
1. För det första så accepteras inga ursäkter eller fusk. Dom kommande 100 dagarna finns det inget som heter "unna sig". Man får unna sig en banan eller liknande men that's it! Det finns inget som heter "Jag ska på kalas och då måste man ju äta tårta". Nej det måste man inte.
 
2. Om man verkligen vill satsa ska man utföra minst 3 träningspass i veckan. För att ett träningspass ska räknas ska det vara i minst 30 minuter. Det kan vara att ta en långpromenad, simma, cykla eller vad som helst, bara man rör på sig. Om man bara vill fokusera på kosten så behöver man inte tänka på det här.
 
3. Detta får man inte äta! (Inte heller light-produkter som folk ofta tror är nyttigt)
Godis, kakor, snacks (chips, popcorn osv.), läsk, cider, öl, skräpmat (pizza, hamburgare, friterad mat osv.)
Överkurs: vitt bröd, onyttiga flingor, sylt, dressing och feta såser.
 
Ja och därmed rök alltså allt som är gott. Då undrar man ju vad som egentligen blir över och vad man faktiskt får äta.
 
4. Detta får man hemskt gärna äta!
Gröt, nötter, fisk, frukt&grönt, bär, kyckling, ost, ägg osv.
 
Lycka till nu allihop och kom ihåg att det är som jobbigast i början men när man väl kommer igång så kommer det faktiskt att kännas roligt. Jag ser det här som något att bita i och en rolig utmaning och upplevelse. Let's do this!
 
 

Kommentarer
Postat av: JH

Oj.. Alltså får man inte festa på över 3 månader? Detta blev tuffare än vad jag trodde! :) Hade hoppats på att det skulle vara ok med en öl någon gång här och där.

2013-03-03 @ 18:10:49
Postat av: Lovejsa

sååååååå nykter i 100 dagar då?

2013-03-03 @ 19:19:49
Postat av: lisa

men alltså lillii, jag fyller arton innan dessa 100 dagar är slut och tänker därför dricka alkohol på min artonårsfest, vilket jag räknar med att du med lär göra dåååå! ;) hoho

2013-03-03 @ 19:46:49
URL: http://liisuus.blogg.se
Postat av: simon

om du ska äta nötter så tänk på vilka nötter du äter, det finns de nötter som innehåller riktigt mycket kalorier, alltså riktigt onyttiga.. :)

2013-03-03 @ 19:53:43

Vad har du på hjärtat?:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback